2014. március 22., szombat

Past Simple vs. Present Perfect

Az alábbiakban a Simple Past  illetve a  Present Perfect közötti különbséget próbálom megvilágítani számos szembeállított példamondat segítségével:

SIMPLE PAST                                                                                  PRESENT PERFECT
I was in Italy in 1978.                                                                     I haven’t been to Italy yet.
1978-ban voltam Itáliában.                                                               Még nem jártam Itáliában.

I didn’t see him last month.                                                    I haven’t seen him for 2 months.
Nem láttam őt a múlt hónapban.                                                          Két hónapja nem láttam.

He arrived ten minutes ago.                                                                       He has just arrived.
Tiz perccel ezelőtt jött.                                                                                 Épp az előbb jött.

I didn’t have a headache yesterday.                                           I’ve never had such a headache.
Tegnap nem fájt a fejem.                                                         Még sosem volt ilyen fejfájásom.

When did you eat the cheese straw?                                       Have you eaten the cheese straw?
Mikor etted meg a sajtos stanglit?                                               Megetted már a sajtos stanglit?


I kissed her last night.                                                                     I’ve never kissed anybody.
Tegnap este megcsókoltam.                                                           Én még sosem csókolóztam.

He left an hour ago.                                                                                     Have you left yet?
Egy órával ezelőtt elment.                                                                                  Elmentél már?

A lot of people saw the film on TV Thursday evening.                   No one has ever seen this film.
Sok ember látta a csütörtöki filmet a TV-ben.                              Ezt a filmet még senki nem látta.

I bought this week’s a week ago.                                            Have you bought this week’s yet?
Egy hete megvettem az ehetit.                                                               Megvette már az ehetit?

Last summer I fell in love with a grey haired guy.                                    I’ve never been in love.
Tavaly nyáron szerelmes lettem egy őszhajú férfiba.                           Még sose voltam szerelmes.


Innen: http://english-site.uw.hu/downloads/kisangol.pdf

***

A Past Simple + definite time... 2 minutes ago, in 1996, when I was a little girl, yesterday, last week...).story telling, dead people's stories

A Present Perfect hordoz némi Extra információ! Vagyis nem az a fontos, hogy mikor, hanem a hatása a jelenre..., az eredmény  (result in the present)  illetve

- eddig már megtörtént velem, csináltam, eddig még nem...épp most történt meg, hogy...
(yet, already, just, never, ever, for, since, recently)

He's broken his leg (Damn! He's not able to go to anywhere!)

I've lost my key. (How will I be able to get into my house?)

The fare has improved from 80 pence to 90 pence. (IT's ridiculous!) 

I've never been popular enough. (How will I be famous?)



Nem az a  fontos, hogy mikor, hanem hogy láttam (eddig már ) nem voltam (eddig még) ...


További online gyakorlás-lehetőség:

http://otherwisegood.blogspot.hu/2012/01/present-perfect-vs-past-simple.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.